Sunday, May 29, 2011

Salam....TERKINI DARI SAYA!!!

Assalamualaikum semua...

Lamak dh sik update blog ku tuk, biasalah hujung minggu memang ada sibuk sikit. Projek baru, berjalan dgn lancar, cuma ada sedikit kelam kabut sebab belum biasa untuk set up timing mcm ni nak suruh laju buat kentang spring ya, tapi setakat tuk alhamdulillah sik da apa2. Keropok lekor masih menjadi pilihan utama pelanggan di gerai aku, sampei sik cukup tangan dibuat eh..nasib aku ada ambik pekerja sorg k nolong2 menggoreng dan apa2 lah. 

Gerai aku pada hujung minggu tuk tek berlanjutan di Pasar minggu di Tamu Nyelong, sik puas 2 hari di Pasar Malam, nak carik rezeki lebih. Alhamdulillah sambutan di Pasar Tamu Nyelong amat memberangsangkan sehingga habis semua dijual hari tuk tek, sampei keropok sik terkaber agik nak motong, jual ajaklah nak mantak, ngenang org nak makan. Org rami menyerbu gerai aku sepagi tuk tek "excited" nak nangga mcm ni cara org molah kentang spring, sebab aku proseskan kentang ya berdepan ngan org rami, jadi org yg lalu lalang pun ambik kesempatan lah nak nangga mcm ni sbnrnya molah potato spring tuk, apa agik aku..terus so skill lah hahaha..ada nya sampei tersenget2, tertunduk2, tertilit2 jak..mcm2 ragam orang tadik. Ada juak yg sampei nanyak aku tuk ada jual mesin ya kah sik, aku padah sik ada..harga mesin tuk mahal oo...ku padah harga terkejut beruk sampei meloncat dgr ..yahhh...hahahah. Sambil2 ya juak tadik rasa seronok juak sebab 1st time berjual kat pasar minggu, cuma sik cukup anggota jak..2 orang jak hari tuk tek..mun 3 baruk ngam tek. Tapi sik apa, ini adalah pengalaman betul sik, kita mesti belajar dari pengalaman. Sapa2 yang biasa berdagang ya memang nya tauk lah mcm ni situasi sebenarnya dan apa yg aku rasa...MASIH AKU TERASA...

Hmmm..apa gik owh, haa..pasal gerai aku nak di bukak kat depan rumah hari tuk tek, mintak maaf byk2 sebab sik sempat nak berbeli barang agik ku tghari tuk tek, lagikpun hari & cuaca sik mengizinkan juak petang tuk, so aku pun sik jadi bukak. Sambil ya aku pun keletihan juak sepagi tuk tek..InsyaAllah mun sik ada aral melintang mungkin minggu depan startlah aku berjual kat depan rumah kelak. Aku gik nak prepare semua barang2 keperluan & peralatan untuk gerai aku kat debah rumah ya. Kira aku tek nak polah harga promosi dolok selama beberapa hari kat depan rumah ku tuk, maksud ku untuk harga kentang spring ya, sempena pembukaan kat depan rumah dan utk pelanggan2 yg ku sayang semua...harga promosi tuk kemungkinan aku akan buat semasa bukak kat depan rumah tuk ajak, mun dah turun kebah nun kat pasar malam & pasar minggu kelak macam biasa ok. Untuk harga promosi aku akan cuba fikirkan dolok, mun dah ada kelak ku akan maklumkan kepada semua orite..lupak juak ku nak madah tadik, menu aku adalah spt biasa jak kelak ok, Keropok Lekor & Kentang Spring....

Jadi..tuan2 & puan2 semua, sokongan daripada kitak org semua adalah diharapkan, doakan semoga apa yang aku idamkan selama tuklakan menjadi kenyataan dan terus maju jaya hendakNya...



Tuk ajak lah dolok buat kali tuk ok, kelak2 ku update agik..seperti biasa...


Allluussssss!!!...Toing..Toing!!!, Salam 1 Malaysia..Peace no War!!!

No comments:

Post a Comment